همش سر زناست

بحثی دربارهٔ انگیزهٔ نفوذ غربیها در ایران و دیگر جوامع ایرانی

همش سر زناست

بحثی دربارهٔ انگیزهٔ نفوذ غربیها در ایران و دیگر جوامع ایرانی

همش سر زناست

انگیزهٔ نفوذ غربیها در ایران و دیگر جوامع ایرانی کشف شد:

همش سر زناست.

اکثر دعواهایی که غربیها با ایران و ایرانیان دارند به یک دلیل ختم میشه: زنان.

آخرین نظرات
نویسندگان

خیلی از مردم برای دریافت اطّلاعات به اینترنت مراجعه میکنند. برخی از این افراد، به سایتهای خاصّی مراجعه نمیکنند. برای این افراد، جستجو در سایتهایی مانند Google ،Facebook ،Bing ،YAHOO و غیره کافی است تا اطلاعات لازم را به دست آورند. فکر میکنید اطلاعاتی که از این طریق به دست میآیند قابل اطمینان باشند؟ من که فکر نمیکنم. نگاه کردن به اینترنت به عنوان یک شبکهٔ معتبر خبری طرز فکر بچّه-گانه ای است. حقیقت این است که هر کسی هر مطلبی که بخواهد را میتواند در اینترنت پخش کند. اصلاً گول حرفهای بعضی از سایتهای اینترنتی را نخورید که ادّعا میکنند اطّلاعات دروغین در مقالاتشان چاپ نمیشود. در حال حاضر، اینترنت پر از مطالب دروغین است. بعضی از این مطالب به اشتباه نتیجه-گیری شده اند. ولی در خیلی از موارد دیگر، مطالب دروغین و پُراپُگَندا از قصد برای فریب عموم ساخته شده اند. ایتنرنت یک وسیلهٔ خیلی قوی برای پخش اطلاعات غلط و گمراه-کننده در جنگِ روانی و جنگِ سرد است. در موقعیّت کنونیِ ایران، خیلی اشتباه است که آدم به اینترنت به چشم یک منبع اطلاعاتیِ معتبر نگاه کند؛ عوامل غربی به راحتی میتوانند شایعات خود را از طریق اینترنت پخش کنند - بدونِ اینکه ردّی از خود به جا بگذارند. 
                                               
برای مثال، ویکیپیدیا (Wikipedia) را در نظر بگیرید. ویکیپیدیا یک دانشنامهٔ آزاد است. هر کسی هر مطلبی که بخواهد را میتواند در آن بنویسد. در دانشگاههای امریکا، به تمام دانشجویان تأکید میشود که از ویکیپیدیا به عنوان منبع کسب اطلاعات استفاده نکنند. در عوض، بعضی از دانشجویانِ ایران برای کسب اطلاعات به این وبسایت مراجعه میکنند. نکته ای که این عزیزان از آن مطّلع نیسنتد این است که خیلی از صفحات ویکیپیدیا با دقّت و ذکاوت تمام توسّط کوکِلاکس کِلَن و دیگر جوامع مخفیِ غربی نوشته شده اند تا افکار عموم را به شکلی تغییر دهند که هر چه که خواستند را بتوانند از ایرانیان بگیرند و هر کاری که خواستند را بتوانند با ایرانیان بکنند. به خاطر داشته باشید: برای این آدمها فقط یک سؤاله که مطرحه: چی گیرِ ما میاد؟ همین، نه چیزِ دیگه ای. پس، به این سایتها اعتماد نکنید. 


از طرفی دیگر، این تشکیلات سیاسی میتوانند از اینترنت به عنوان یک وسیلهٔ جاسوسی استفاده کنند. هر اطلاعاتی که شما در اینترنت (یا کامپیوتر شخصیِ خود) وارد کنید ممکن است به دست این تشکیلات برسد و برعلیه شما استفاده شوند. اصلاً فکر نکنید چون آدم مهمی نیستید، کسی جاسوسیِ شما را نخواهد کرد. در جنگهایی که غربیها راه اندازی میکنند - چه جنگهای سرد، چه جنگهای گرم - هر زن یا دختری، و هر مردی که در حدّ رقابت با مردان غربی باشد احتمال دارد مورد هدف قرار بگیرد. برایِ مثال، سایت فِیسبوک (Facebook) را در نظر بگیرید. در صفحهٔ اصلیِ شما مکانی وجود دارد که نوشته است: 'چی در فکر دارید؟' به این جمله فکر کنید. دارند جاسوسیِ شما را میکنند. این سایت قصد جمع-آوریِ اطّلاعات دربارهٔ شما را دارد: اطلاعات در مورد افکار شما، احساسات شما، عقاید شما، دوستان شما، فعّالیتهای شما، سرگرمیهای شما، و غیره. با توجّه به این اطلاعات، عوامل KKK میتوانند برنامه های خود را با احتمالِ موفّقیّتِ بالایی طرّاحی کنند. صفحهٔ فیسبوک من فقط به همین دلیلِ ساده که اسرارِ عوامل غربی را فاش کردم بسته شد. من داشتم حقیقت را میگفتم. هر موقع که من لینکی در صفحهٔ فیسبوکم به بلاگهای دیگر میاَنداختم، پیامی به همراه لینکم صادر میشد که اعلام میکرد وبسایت مورد نظر ویروس دارد و خطرناک است که کسی وارد آن وبسایت شود. تمام آن مقالات از سایتهای معتبر بودند. با این حال، این پیامها برای هیچ وبلاگ دیگری از آن وبسایتها صادر نمیشد؛ این اعلامیه ها فقط برای لینکهای من در فیسبوک ظاهر میشدند. دست آخر، از ترس اینکه برنامه هایشان لو برود٬ عوامل غربی حساب من را بستند. 

البتّه که منظور من این نیست که از اینترنت نباید استفاده شود. سایتهای معتبری هم برای دریافت اطلاعات حقیقی وجود دارند.


نمونهٔ دیگری از استفادهٔ اینترنت در جاسوسیِ مردم گزینهٔ احساسات درGoogle میباشد. در صفحهٔ اصلیِ Google در کنار گزینهٔ جستجو٬ زیر قسمت جستجو٬ گزینه ای وجود دارد که به وسیلهٔ آن میتوانید احساس روزانهٔ خود را ابراز کنید. حالا مشکل این ویژگی در گوگل چیست؟ اشکال کار این است که دارند جاسوسیِ شما را میکنند. نرم افزارهایی وجود دارند که به طور اتوماتیک همهٔ این انتخابها را ثبت میکنند. اگر صاحب حسابی در گوگل باشید و گزینهٔ خود را پس از ورود به حساب زده باشید٬ در حساب شما ثبت خواهد شد - حتّی اگر برای شما قابل دید نباشد. حتّی اگر گزینهٔ خود را در حالی که از حسابتان خارج بودید زده باشید٬ باز هم اطلاعات ثبت خواهد شد. تمام این اطلاعات جمع-آوری شده را بعدها بر علیه شما استفاده خواهند کرد.


در ضمن، اینترنت مثل انسان عمل نمیکند. انسان میتواند تصمیم بگیرد به چه شکلی از اطلاعاتی که در دست دارد استفاده کند. اگر به انسانی اطلاعات بدهید، این فرد این قدرت را دارد که انتخاب کند این اطّلاعات را به چه کسی بدهد و به چه کسی ندهد. امّا کامپیوتر و اینترنت چنین قابلیتی را ندارند. با استفاده از ابزار مناسب، هر کسی امکان دارد همهٔ اطلاعات را از حسابهای اینترنتی یا کامپیوتر شما بیرون بکشد. 

به علاوه، یک hard copy از همهٔ مطالب و محتوایی که لازم دارید نگه دارید. اینترنتی کردن همهٔ فعّالیتها به عدّه ای از افراد که اینترنت را در دست دارند قدرت میدهد. اگر همهٔ کارها در اینترنت باشد، افرادی که اینترنت را در دست دارند میتوانند به هر مطلبی که به نفع برنامه های خودشان تمام میشود اجازهٔ پخش بدهند و هر مطلب و محتوایی که به ضرر خودشان تمام میشود را سانسور یا حذف کنند. البتّه که عوامل غربی به اندازهٔ کافی سیاست دارند که قبل از اینکه اعتماد شما را به دست آورند دست به این اعمال نزنند.  اگر اعتماد شما را کسب کنند و همهٔ فعالیتها به اینترنت منتقل شوند٬ در صورتی که دیگر راهی برای برگشت نباشد، رنگ واقعیِ عوامل غربی معلوم خواهد شد.  

 




قادر قوتی    

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی