همش سر زناست

بحثی دربارهٔ انگیزهٔ نفوذ غربیها در ایران و دیگر جوامع ایرانی

همش سر زناست

بحثی دربارهٔ انگیزهٔ نفوذ غربیها در ایران و دیگر جوامع ایرانی

همش سر زناست

انگیزهٔ نفوذ غربیها در ایران و دیگر جوامع ایرانی کشف شد:

همش سر زناست.

اکثر دعواهایی که غربیها با ایران و ایرانیان دارند به یک دلیل ختم میشه: زنان.

آخرین نظرات
نویسندگان

مقام

چهارشنبه, ۴ نوامبر ۲۰۱۵، ۰۳:۴۹ ب.ظ

یکی از نتایجی که محققان غربی به آن دست یافته اند این است که خانمها احساس و علاقهٔ جنسی و عشقی را نسبت به آقایانی که از خودشان پایینتر ببینند پیدا نخواهند کرد. البتّه که این یک اعتقاد جدید در غرب نمیباشد؛ قرنها است که برخی از مردان غربی به این اصل اعتقاد دارند. با این حال٬ به دلیل شایعاتی که بین ایرانیان دربارهٔ "فرهنگ تساوی زن و مرد در روابط غربی" وجود دارد٬ لازم دیدم که اشاره ای به این مطلب داشته باشم.

خلاصهٔ این اعتقاد این است که در صورتی که یک خانم، آقایی را پائینتر یا کمتر از خود ببیند، این خانم حتّی اگر سعی کند هم نمیتواند احساسِ عشق یا علاقهٔ جنسی نسبت به آن مرد پیدا کند. به همین دلیل است که سازمانها و مؤسسات غربی خیلی اصرار دارند که پُستها و مقامات بالاتر را به خانمهای ایرانی مقیم در این کشورها واگذار کنند. از طرفی دیگر٬ تا جایی که امکان داشته باشد آقایان ایرانی را در مقام پائینتری نسبت به خانمها قرار میدهند. روال معمول در جوامع غربی این است که پستهای مدیریت و نظامت به خانمهای زیبا و جوان محوّل میشوند و آقایانی که رقیب جنسی و عشقی تلقّی میشوند را تشویق به فعّالیت زیر نظر این خانمها میکنند.

البتّه که هیچ مرد غربی به چنین اعتقادی اعتراف نخواهد کرد. بر عکس٬ هروقت که بحثی دربارهٔ فرهنگ غربی و روابط زنان و مردان مطرح میشود٬ مردان غربی حرف از فرهنگ تساوی زنان و مردان و، حتّی، تمایل خانمها به اداره کردن خانواده هم میزنند.

لازم به ذکر است که جنبش فمینیستی (feminist) که در نیمهٔ دوّم قرن بیستم آغاز شد منشأ از همین اعتقاد دارد. یک مقصود از فعّالیتهای فمینیستی مخفی کردن همین اصل از بقیهٔ مردان و٬ در نتیجه٬ عدم ایجاد علاقه در خانمها نسبت به آقایان دیگر است.

و سالهاست که غربیها میخواهند چنین برنامه هایی را در ایران هم به اجراء درآورند. در واقع٬ برنامه های فمینیستی از اصلی ترین برنامه های غربیها در ایران و جوامع ایرانی خارج از ایران محسوب میشوند. 

 

 

 

قادر قوّتی

۱۵/۱۱/۰۴

نظرات  (۱)

آقای قوتی٬ از اونجایی که شما سالها در امریکا زندگی کردید٬ میخواستم نظرتونو دربارهٔ تساوی حقوق زنان و مردان در امریکا بشنوم.
پاسخ:
تساوی حقوق زنان و مردان چیزیه که فقط حرفش تو امریکا زده میشه؛ فقط یه شعاره. در حقیقت هیچوقت در تاریخ غرب تساوی حقوق زن و مرد وجود نداشته. من این اصل رو با یه مثال براتون روشن میکنم: من یه دوستی اینجا دارم که کارفرماش بهش نظر داره. اینو در نظر داشته باشید که دوست من یه خانم ایرونیه و کارفرماش یه آقای امریکایی. کارفرماش مدام یه جوری باهاش برخورد میکنه که اینگار خانوم بهش بدهکاره؛ اینگاری آقا داره پول مفت به خانوم میده و مفتکی نگهش داشته. که تو هیچ کاری رو درست انجام نمیدی و من پول مفت بهت دادم و به من بدهکاری و از این جور حرفا. آقا میخواد به هر شکلی که شده با خانوم رابطه جنسی بکنه. اینم در نظر داشته باشید که دوست من اصلاُ از کارفرماش خوشش نمیاد. من هر روز شکایات مشابه این رو از خانمها میشنوم: که کارفرماشون یا یکی که مقامی داره میخواد با سوء استفاده از موقعیّتش بهشون تجاوز کنه. حالا اینم بهش اضافه کنید: هر دقیقه ای به یک زن یا دختر تو امریکا تجاوز میشه. یعنی همین الان به یه خانمی تو امریکا داره تجاوز میشه. از همه اینا گذشته, تضاد طبقاتی تو امریکا خیلی بالاست. تضاد طبقاتی تو امریکا از ایران خیلی بیشتره. طبقات بالا هیچ رحمی به طبقات پائینتر نمیکنن. شما اسم اینا رو چی میذارین؟ "تساوی حقوقی؟" من که نه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی